انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

انتشار زیارتنامه پیامبر(ص) با دستخط منسوب به امام حسن(ع)

زیارتنامه حضرت رسول اکرم(ص) با دستخط منسوب به امام حسن مجتبی(ع) تقدیم به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شد. به گزارش ایکنا؛ زیارتنامه حضرت رسول اکرم(ص) که به زیارت از بعید در مفاتیح الجنان شهرت دارد با دستخط منسوب به امام حسن مجتبی علیه السلام که از قرآن شماره ۱۳ کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اقتباس شده نگارش شده و در سالروز شهادت حضرت رسول اکرم و امام حسن مجتبی علیهماالسلام به آستان مقدس رضوی اهدا شده است.

جناب ثقه‌الاسلام شیخ عباس قمی(ره) در فضیلت زیارت نبی مکرم اسلام در کتاب مفاتیح الجنان نوشته‌اند: آگاه باش که در حق تمامى مردم به خصوص حاجیان مستحب مؤکد است مشرف شدن به زیارت روضه مطهره و آستانه‏ منوره فخر عالمیان حضرت سیدالمرسلین محمد بن عبدالله صلوات الله و سلامه علیه و ترک زیارت آن حضرت باعث جفا در حق او در قیامت است و شیخ شهید فرموده: اگر مردم زیارت آن جناب را ترک کنند، بر امام است که ایشان را براى‏ رفتن به زیارت آن حضرت مجبور کند، زیرا ترک زیارت آن حضرت موجب جفاى حرام است.

شیخ صدوق از امام‏ صادق علیه السلام روایت کرده: هرگاه یکى از شما حج کند، باید حجش را به زیارت ما به پایان برساند زیرا زیارت ما از تمامى حج است و نیز از امیرالمؤمنین علیه السلام روایت کرده: حج خود را به زیارت رسول خدا صلى الله علیه و آله تمام کنید که ترک زیارت آن حضرت پس از حج، جفا و خلاف ادب است و شما را به این زیارت دستور داده‌اند و به زیارت قبرى چند که خدا حق آنها و زیارت آنها را بر شما لازم کرده بروید و کنار آن قبرها از خدا طلب روزى کنید.

و نیز از ابوصلت هروى روایت کرده که: خدمت حضرت‏ رضا علیه السلام عرض کردم: یابن رسول الله چه می‌‏فرمایى در حدیثى که اهل آن روایت می‌‏کنند که مؤمنان در بهشت‏ از منازلشان پروردگار خود را زیارت می‎کنند؟[کنایه از این‏که معنى حدیث اگر حدیث صحیحى باشد چیست؟ با آنکه شامل مطلبى است که به ظاهر با اعتقاد حق‏ هماهنگى ندارد] حضرت پاسخ او را به این صورت فرمودند: اى اباصلت خدا پیامبرش محمد صلى الله علیه و آله را از جمیع خلقش حتى از پیامبران و ملائکه افضل قرار داد و طاعت او را طاعت خود و بیعت او را بیعت با خود و زیارت او را زیارت خود شمرد، چنان‌‎که فرمود: «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» و فرمود: «إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَکَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ»

و رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود: هرکه مرا در حال حیات یا پس از مرگ زیارت کند، چنان است که خدا را زیارت کرده باشد تا آخر خبر…

حمیرى در کتاب «قرب الأسناد» از حضرت صادق علیه السلام به نقل از رسول خدا صلى الله علیه و آله نوشته است که فرمود: «هرکه مرا در حیات یا پس از ممات زیارت کند، روز قیامت شفیع او می‌شوم.»

در حدیثى آمده: امام صادق علیه السلام روز عیدى در مدینه به‏ زیارت رسول خدا صلى الله علیه و آله رفت و به آن حضرت سلام داد و فرمود: ما بر اهل همه شهرها -خواه مکه و خواه غیرمکه- برترى داریم به‏ علت زیارت و سلاممان به رسول خدا صلى الله علیه و آله.

شیخ طوسى در«تهذیب» از یزید بن عبدالملک روایت نموده است و او از پدرش و جدش، که خدمت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام مشرف شدم. آن حضرت به سلام بر من پیشى جست، آنگاه از من پرسید: براى چه آمده‌اى؟ عرض کردم براى طلب برکت و ثواب؛ حضرت صدیقه طاهره فرمودند: مرا خبر داد پدرم که هرکه بر او و بر من سه روز سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب کند. پرسیدم: در حیات او و شما؟ فرمود: آرى و نیز پس از مرگ‏ ما.

جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینه‎النبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامه‎ای شریف با سند معتبر ذکر کرده‎اند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف است.

برای دریافت نسخه پی دی اف زیارتنامه اینجا کلیک کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی