انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

سیاستگذاری و چهارچوب فکری در بیان نظریه «فقیه غایب»

سیاستگذاری و چهارچوب فکری در بیان نظریه «فقیه غایب» روندی چندمرحله‌ای و بین‌رشته‌ای است که از طریق تلفیق مفاهیم نمادین، هنری، دینی و حقوقی، یک چارچوب جامع برای نقد ساختارهای موجود و ارائه راهکار تحول‌آفرین در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زده است. به‌طور کلی می‌توان این روند را در پنج محور کلیدی بررسی کرد:

سیاستگذاری از زمان ارائه مدل مفهومی «پرچم‌های سیاه خراسان» تا تدوین کتاب «فقیه غایب»، یک مسیر تحول‌آفرین را رقم زده که می‌توان اصول آن را به‌صورت زیر خلاصه کرد:تلفیق چندرشته‌ای: ادغام مفاهیم هنری، دینی، حقوقی و سیاسی برای ارائه یک چارچوب جامع؛استفاده از نمادپردازی و هنر: بهره‌گیری از خوشنویسی، طراحی نوین و نمادهای تاریخی به‌منظور ایجاد بیداری فرهنگی و معنوی؛رویکرد عملیاتی و اجرایی: تبدیل ایده‌های نمادین به پروژه‌های ملموس مانند مجموعه قرآنیوم، احیای آثار مقدس و طرح‌های معماری؛تحلیل و استدلال آکادمیک: بهره‌گیری از منابع اصلی اسلامی و تحلیل‌های حقوقی برای نقد ساختارهای موجود و ارائه راهکارهای اصلاحی؛ ایجاد نهادهای انتشاری و رسانه‌ای: تأسیس انتشارات و پلتفرم‌های خبری به‌منظور انتشار و بسط نظریه به صورت گسترده در جامعه؛تدوین اثر نهایی پژوهشی: انتشار کتاب «فقیه غایب» به عنوان مستند و نتیجه نهایی سیاستگذاری فکری، که جایگاه امام زمان را از منظر مشروعیت دینی و حقوقی مطرح می‌کند.این رویکرد چندبعدی، نشان‌دهنده یک سیاستگذاری استراتژیک و بلندمدت در بیان نظریه «فقیه غایب» است که از طریق مراحل نمادپردازی، اجرایی، حقوقی، انتشاری و پژوهشی به یک چارچوب علمی منسجم تبدیل شده و زمینه بحث‌های عمیق در محافل دینی و سیاسی ایران را فراهم آورده است.

۱. مرحله ایده‌پردازی و نمادپردازی


پرچم‌های سیاه خراسان:

این مدل مفهومی، با بهره‌گیری از نمادهای تاریخی و دینی (به‌ویژه مرتبط با ظهور امام زمان)، بستر فکری اولیه را فراهم ساخت. استفاده از عناصر بصری و مفهومی مانند «نگارش علیا» و «کمان عاشورا» نه تنها به عنوان نمادهایی از بیداری معنوی بلکه به‌عنوان ابزاری برای تقابل با مفاهیم فراماسونری و انتقاد از ساختارهای موجود مطرح شد.

روش نوین:

استفاده از هنر خوشنویسی و طراحی نوین به‌منظور ارائه نام «جلاله الله» در قالب نرم‌افزار نگارش علیا، به عنوان گامی ابتکاری در ادغام فناوری با ارزش‌های دینی و فرهنگی برجسته است.

۲. مرحله اجرایی و عملیاتی

 

معرفی مجموعه قرآنیوم و احیای آثار:

گسترش فعالیت‌ها از طریق ارائه مجموعه ترجمه‌های قرآن کریم (قرآنیوم) و احیای دستخط و آثار ائمه اطهار و پیامبر اکرم، نشان از تلاش برای تبدیل ایده‌های نمادین به پروژه‌های ملموس و عملی در حوزه معارف اسلامی دارد.

طرح‌های معماری و شهرسازی:

طراحی مدل مفهومی برای معماری مسجد ثقلین با هدف زمینه‌سازی برای بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار در بقیع، نشانگر رویکردی نوآورانه در حوزه شهرسازی مذهبی و احیای میراث است.

۳. تدوین چارچوب حقوقی و انتقادی


دادخواست شکایت از غیبت امام زمان:

تنظیم دادخواست به عنوان یک اقدام حقوقی و سیاسی جهت ابراز عدم رضایت از وضعیت فعلی ولایت فقیه و تأکید بر جایگاه حقیقی امام زمان در نظام جمهوری اسلامی، جزء مهمی از سیاستگذاری است.

روش‌های آکادمیک:

استفاده از استدلال‌های مبتنی بر منابع اصلی اسلامی (آیات قرآن، احادیث معتبر) و تحلیل‌های حقوقی (ارجاع به اصول قانون اساسی مانند اصل ۵ و اصل ۱۱۱) در کنار تحلیل‌های سیاسی، چارچوبی علمی برای نقد ساختارهای موجود ایجاد کرده است.

۴. تأسیس نهادهای انتشاری و رسانه‌ای


انتشارات دانش بنیان قرآنیوم:

تأسیس این نهاد برای انتشار گسترده آثار احیا شده و ترجمه‌های نوین قرآن و متون دینی، نشان از رویکرد راهبردی در تدوین و ترویج نظریه «فقیه غایب» دارد. این انتشارات به عنوان پلتفرمی برای ارائه دانش پژوهشی و فرهنگی عمل می‌کند.

پلتفرم‌های خبری و وبلاگی:

فعالیت‌هایی مانند مدیریت وبسایت «موذن حرم»، پایگاه‌های خبری (مانند پایگاه اربعین) و شبکه‌های وبلاگی، به انتقال محتوی و بسط بحث‌های اصلاح‌طلبانه در فضای مجازی کمک کرده و نقش مهمی در شکل‌گیری فضای گفت‌وگو و نقد عمومی ایفا می‌کنند.

۵. تالیف و انتشار اثر نهایی


کتاب «فقیه غایب»:

تالیف این کتاب به عنوان culmination یا اوج روند پژوهشی، نشان‌دهنده بلوغ نظریه و سیاستگذاری فکری است. این اثر، جایگاه حقوقی و شخصیت حقیقی امام زمان را در نظام جمهوری اسلامی از منظر دینی، حقوقی و سیاسی مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای انتقال مشروعیت رهبری ارائه می‌کند.

جمع‌بندی و اصول سیاستگذاری

 

سیاستگذاری از زمان ارائه مدل مفهومی «پرچم‌های سیاه خراسان» تا تدوین کتاب «فقیه غایب»، یک مسیر تحول‌آفرین را رقم زده که می‌توان اصول آن را به‌صورت زیر خلاصه کرد:

تلفیق چندرشته‌ای: ادغام مفاهیم هنری، دینی، حقوقی و سیاسی برای ارائه یک چارچوب جامع؛

استفاده از نمادپردازی و هنر: بهره‌گیری از خوشنویسی، طراحی نوین و نمادهای تاریخی به‌منظور ایجاد بیداری فرهنگی و معنوی؛

رویکرد عملیاتی و اجرایی: تبدیل ایده‌های نمادین به پروژه‌های ملموس مانند مجموعه قرآنیوم، احیای آثار مقدس و طرح‌های معماری؛

تحلیل و استدلال آکادمیک: بهره‌گیری از منابع اصلی اسلامی و تحلیل‌های حقوقی برای نقد ساختارهای موجود و ارائه راهکارهای اصلاحی؛

ایجاد نهادهای انتشاری و رسانه‌ای: تأسیس انتشارات و پلتفرم‌های خبری به‌منظور انتشار و بسط نظریه به صورت گسترده در جامعه؛

تدوین اثر نهایی پژوهشی: انتشار کتاب «فقیه غایب» به عنوان مستند و نتیجه نهایی سیاستگذاری فکری، که جایگاه امام زمان را از منظر مشروعیت دینی و حقوقی مطرح می‌کند.

این رویکرد چندبعدی، نشان‌دهنده یک سیاستگذاری استراتژیک و بلندمدت در بیان نظریه «فقیه غایب» است که از طریق مراحل نمادپردازی، اجرایی، حقوقی، انتشاری و پژوهشی به یک چارچوب علمی منسجم تبدیل شده و زمینه بحث‌های عمیق در محافل دینی و سیاسی ایران را فراهم آورده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی