انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

انتشار زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه با دستخط منسوب به امام رضا(ع)

زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) در کتاب مفاتیح الکلام برای نخستین بار به وسیله نرم‌افزار با دستخط منسوب به امام رضا علیه السلام بازآفرینی شده است.این زیارتنامه، با دستخط منسوب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که از روی قرآن شماره ۱۵۸۶ کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی منسوب به آن حضرت اقتباس شده، بازآفرینی شده است. برخلاف برخی از زیارت‌نامه‌هایی که از علما و بزرگان دینی برای معصوم‌زادگان و امام‌زادگان انشاء شده، درباره فاطمه معصومه(س) این نکته حائز اهمیت است که زیارتنامه‌اش از ناحیه امام رضا(ع) نقل شده است.

از یکی از محدثین بزرگ قم به نام سعد اشعری که توفیق تشرف به محضر امام زمانش یعنی وجود مبارک امام رضا(ع) را پیدا کرده، نقل شده است که وجود مبارک امام رضا(ع) به من فرمود: یا سعد! قبری از ما در خاک شماست. عرض کردم: منظور قبر کریمه اهل ‌بیت فاطمه معصومه(س) است؟ فرمود: آری. سپس فرمود: شما آن بزرگوار را با این وضع زیارت بکنید.

لذا این زیارتنامه‌‌ای که در کُتب زیارات و ادعیه آمده است جزء مُنشئات وجود مبارک امام هشتم(ع) است که امام رضا(ع) فرمود: وقتی خواستید فاطمه معصومه(س) را زیارت کنید این ‌چنین بگویید.

شیخ صدوق نیز به سند حسن، [سندى در حد صحیح] از سعد بن سعد روایت کرده که از حضرت رضا(ع) درباره فاطمه دختر موسى بن جعفر(ع) سؤال کرد؟ حضرت فرمود: هر که او را زیارت کند، براى او بهشت است.

و به سند معتبر دیگر، از فرزند آن حضرت، امام جواد(ع) روایت شده که هرکه عمه مرا در قم زیارت کند، بهشت براى اوست. علامه مجلسى رحمه الله از بعضى کتاب‌هاى زیارات، نقل کرده: علی بن ابراهیم، از پدرش، از سعد اشعرى قمى، از حضرت رضا(ع) روایت کرده که آن حضرت فرمود: اى سعد، از ما نزد شما قبرى هست، گفتم فدایت شوم قبر فاطمه، دختر امام موسى(ع) را مى فرمایى؟ فرمود :«بلی مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَـهُ الْجَنَّةُ»

آرى هرکه او را زیارت کند، درحالیکه عارف به حقش باشد، بهشت براى اوست. در کیفیت زیارت حضرت معصومه(س) می‌آید چون به نزد قبر آن حضرت برسى، بالاى سر، رو به قبله بایست، و سى وچهار مرتبه الله اکبر و سى وسه مرتبه سبحان الله و سى وسه مرتبه الحمد لله بگو، آنگاه این زیارتنامه را بخوان

 

زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) در کتاب مفاتیح الکلام برای نخستین بار به وسیله نرم‌افزار با دستخط منسوب به امام رضا علیه السلام بازآفرینی شد

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی