انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

دعای مکارم الاخلاق با دستخط منسوب به امام سجاد(ع) منتشر شد

در آستانه ۸ شوال، سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع به دست وهابیت مرتجع، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، دعای مکارم‌الاخلاق امام زین‌العابدین را با دستخط منسوب به آن حضرت منتشر کرد. در نگارش این نسخه از دعای مکارم‌الاخلاق(دعای بیستم از صحیفه سجادیه) از دستخط منسوب به حضرت امام سجاد(ع) در قرآن شماره ۱۶ کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی استفاده شده است. به همراه اولین شماره از این نسخه، متن کامل قرآن کریم، متن کامل صحیفه سجادیه، متن کامل رساله حقوق و سایر دعا‌ها، زیارت‌نامه‌ها و احادیث امام سجاد(ع) در قالب کتاب مفاتیح الکلام، پس از بازآفرینی به همت حمید رابعی، به آستان مقدس آن امام همام در جنت البقیع اهدا شده است.

بیش از ۹۰ سال پیش رژیم وهابی آل سعود در اقدامی جنایتکارانه اقدام به تخریب حرم مطهر چهار امام شیعه در جنت البقیع کرد و تا کنون مانع از بازسازی این مجموعه از سوی شیعیان و سختگیری‌های غیرمعمول در زیارت مرقد مطهر این ائمه بزرگوار شده است.

طرح احیای آثار ائمه بقیع(ع) طی سال گذشته در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی انجام شد که ماحصل آن احیای دستخط و بازآفرینی قرآن‌ها و سایر آثار منسوب به امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد و امام جعفر صادق(ع) بوده است.

آستان قدس رضوی موقوفاتی درباره زمینه‌سازی برای بازسازی حرم مطهر ائمه بقیع در اختیار دارد که مسجد ثقلین و قرآن علیا شاخص‌ترین آن‌ها است.

برای دریافت نسخه پی دی اف دعای مکارم الاخلاق اینجا کلیک کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی