انتشارات قرآنیوم از سال 1386 فعالیت خود را با تولید محتوی در حوزه نشر دیجیتال آغاز نموده و طی 15 سال اخیر به چند اصل اساسی و شاخص در تولید و نشر آثار خود پایبند بوده است این انتشارات در ابتدای فعالیت خود طراحی و تولید قلمهای جدید برای انتشار محتوا را سرلوحه فعالیت خود قرار داد و با تولید نرم افزار نگارش علیا و استفاده از آن در نشر قرآن علیا باب جدیدی را پیش روی محققین حوزه علوم قرآنی قرار داد و سپس با تمرکز بر روی کتب خطی و اسناد به جامانده از ائمه اطهار و پیامبر اکرم علیهم السلام در موزه ها و کتابخانه های سراسر دنیا نسبت به احیاء دستخط و بازآفرینی این آثار احتمام نمود که حاصل آن علاوه بر تکمیل آثار به جامانده از ائمه اطهار ، برای نخستین بار بسیاری از ادعیه ، زیارات ، احادیث و سخنان گهربار نیز با دستخط ایشان در قالب بیش از 40 جلد کتاب تولید و منتشر کرد پس از شکل گیری جریان شیطانی در برخی از کشورهای اروپایی که با هدف تخریب چهره و شخصیت اسلام و قرآن ایجاد شده بود ، انتشارات قرآنیوم نیز تولید محتوی در قالب کتاب دیجیتالی ، در جهت مقابله با این جریانات را نیز به فعالیتهای خود افزود و سعی کرد تا با گسترش فعالیت رسانه ای خود این هجمه ها را نیز بی اثر نموده و پاسخ درخوری به تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و قرآن بدهد که از آن جمله میتوان به انتشار ترجمه های قرآن به 7 زبان زنده دنیا با استفاده از نگارش علیا در مجموعه قرآنیوم اشاره کرد اهانتها و تحرکات جریان های شیطانی سالهای اخیر در کشورهای مختلف به ساحت مقدس قرآن کریم و سایر مقدسات اسلامی انگیزه شکلگیری انتشارات قرآنیوم بوده است فرایند تولید و اشاعة اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی، مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت و... را «نشر الکترونیکی» تعریف کردهاند .
تقسیم بندی نشر الکترونیکی به دو صورت است:
- فرایند چاپ و نشر به کمک رایانه و امکانات الکترونیکی
- نشر بدون چاپ به کمک رایانه در محیط الکترونیکی (Ebook)
نشر الکترونیکی به هر دو معنایی که گفته شد شامل مزایایی است :
- آنکه در مرحله چاپ و پیش از چاپ به یک مرحله تبدیل و از صرف وقت و هزینه جلوگیری می شود.
- بسیاری از مراحل ریز و فرعی نشر حذف می شود برای مثال،حذف مرحله عکاسی از نشر که فن آوری های بسیاری در محدوده آن عرضه شده است.
- دستگاه های و تجهیزات چاپ و نشر کوچکتر ،ساده تر و مختصر خواهند شد به گونه ای که بتوان طیف گسترده ای از فعالیت ها را در زیر یک سقف و در محل کوچکتری انجام داد.
- با استفاده از فن آوری های ارتباطات دوربرد فاصله جغرافیایی را از بین خواهد برد و راه برای نشر جهانی، بین المللی و بدون مرز باز خواهد شد.
- بسیاری از تخصصهای لازم در نشر به بسته های نرم افزاری تبدیل می شود و از این راه بر توان نشر در همه جا افزوده خواهد شد.
- نشر بیش از پیش اقتصادی و سود اور می شود و موانع موجود برای سرمایه گذاری های کلان را از بین می برد.
ویژگیهای نشر دیجیتال
- سرعت و وسعت دامنه انتشار
- بستر نشر آسان (اینترنت/ کتابخوان ها/...)
- تنوع انتخاب برای کاربران
- جذابیت و تعاملی بودن
- بدون مرز بودن ارتباطات
- کم هزینه بودن تولید و دسترسی
- طیف وسیع و متنوع مخاطبین