انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

نشر الکترونیک چیست؟

انتشارات قرآنیوم از سال 1386 فعالیت خود را با تولید محتوی در حوزه نشر دیجیتال آغاز نموده و طی 15 سال اخیر به چند اصل اساسی و شاخص در تولید و نشر آثار خود پایبند بوده است این انتشارات در ابتدای فعالیت خود طراحی و تولید قلمهای جدید برای انتشار محتوا را سرلوحه فعالیت خود قرار داد و با تولید نرم افزار نگارش علیا و استفاده از آن در نشر قرآن علیا باب جدیدی را پیش روی محققین حوزه علوم قرآنی قرار داد و سپس با تمرکز بر روی کتب خطی و اسناد به جامانده از ائمه اطهار و پیامبر اکرم علیهم السلام در موزه ها و کتابخانه های سراسر دنیا نسبت به احیاء دستخط و بازآفرینی این آثار احتمام نمود که حاصل آن علاوه بر تکمیل آثار به جامانده از ائمه اطهار ، برای نخستین بار بسیاری از ادعیه ، زیارات ، احادیث و سخنان گهربار نیز با دستخط ایشان در قالب بیش از 40 جلد کتاب تولید و منتشر کرد پس از شکل گیری جریان شیطانی در برخی از کشورهای اروپایی که با هدف تخریب چهره و شخصیت اسلام و قرآن ایجاد شده بود ، انتشارات قرآنیوم نیز تولید محتوی در قالب کتاب دیجیتالی ، در جهت مقابله با این جریانات را نیز به فعالیتهای خود افزود و سعی کرد تا با گسترش فعالیت رسانه ای خود این هجمه ها را نیز بی اثر نموده و پاسخ درخوری به تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و قرآن بدهد که از آن جمله میتوان به انتشار ترجمه های قرآن به 7 زبان زنده دنیا با استفاده از نگارش علیا در مجموعه قرآنیوم اشاره کرد اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی سالهای اخیر در کشورهای مختلف به ساحت مقدس قرآن کریم و سایر مقدسات اسلامی انگیزه شکل‌گیری انتشارات قرآنیوم بوده است  فرایند تولید و اشاعة‌ اطلاعات‌ از طریق‌ ابزار الکترونیکی‌، مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت و... را «نشر الکترونیکی‌» تعریف‌ کرده‌اند .

 

تقسیم بندی نشر الکترونیکی به دو صورت است:

  1. فرایند چاپ و نشر به کمک رایانه و امکانات الکترونیکی
  2. نشر بدون چاپ به کمک رایانه در محیط الکترونیکی (Ebook)

 

نشر الکترونیکی به هر دو معنایی که گفته شد شامل مزایایی است :

  1. آنکه در مرحله چاپ و پیش از چاپ به یک مرحله تبدیل و از صرف وقت و هزینه جلوگیری می شود.
  2. بسیاری از مراحل ریز و فرعی نشر حذف می شود برای مثال،حذف مرحله عکاسی از نشر که فن آوری های بسیاری در محدوده آن عرضه شده است.
  3. دستگاه های و تجهیزات چاپ و نشر کوچکتر ،ساده تر و مختصر خواهند شد به گونه ای که بتوان طیف گسترده ای از فعالیت ها را در زیر یک سقف و در محل کوچکتری انجام داد.
  4. با استفاده از فن آوری های ارتباطات دوربرد فاصله جغرافیایی را از بین خواهد برد و راه برای نشر جهانی، بین المللی و بدون مرز باز خواهد شد.
  5. بسیاری از تخصصهای لازم در نشر به بسته های نرم افزاری تبدیل می شود و از این راه بر توان نشر در همه جا افزوده خواهد شد.
  6. نشر بیش از پیش اقتصادی و سود اور می شود و موانع موجود برای سرمایه گذاری های کلان را از بین می برد.

 

ویژگیهای نشر دیجیتال

  1. سرعت و وسعت دامنه انتشار
  2. بستر نشر آسان (اینترنت/ کتابخوان ها/...)
  3. تنوع انتخاب برای کاربران
  4. جذابیت و تعاملی بودن
  5. بدون مرز بودن ارتباطات
  6. کم هزینه بودن تولید و دسترسی
  7. طیف وسیع و متنوع مخاطبین
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی