انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

خادمان قرآن به مدرک درجه یک هنری نائل می‌شوند

محمدرضا پورمعین، دبیر موقت انجمن خادمان قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به شصت و سومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم و «بررسی موضوع ساماندهی وضعیت انجمن خادمان قرآن کریم» و بیان برخی مشکلات و مطالبات این انجمن، مصوباتی با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا، ابلاغ شد.

وی ادامه داد: موارد ابلاغی عیناً شامل تمهید اقدمات لازم برای اختصاص مدرک درجه یک هنری به خامان قرآن کریم، لحاظ امتیازاتی همانند و معادل موارد اختصاصی برای دارندگان مدرک درجه یک هنری به منظور حمایت از خادمان قرآن کریم، تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت دانشی و تخصصی خادمان قرآن در بخش‌های گوناگون و موضوعات مرتبط موجود و مستحدثه در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و پیگیری انجام اقدمات لازم به منظور عضویت انجمن خادمان قرآن در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی است.

 

پورمعین به خروجی  جلسه‌‌ای که اواخر هفته گذشته با حضور مسئولان و نمایندگان هشت کارگروه تخصصی انجمن خادمان قرآن کریم به صورت نیمه حضوری در سالن اجتماعات معاونت قرآن و عترت تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: در آستانه برگزاری انتخابات بیست و هشتمین دوره خادمان قرآن، نشست کارگروه‌های انجمن خادمان قرآن در حوزه‌های مختلف قاریان، حافظان، مدیریت، آموزش، امور سینماگران، خوشنویسی و هنرمندان قرآنی، نرم‌افزار و محصولات فضای مجازی و تحقیق و پژوهش تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: طی این جلسه نامزدهای منتخب از سوی کارگروه‌ها معرفی شدند و پیشنهاداتی نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد. بدیهی است پس از بررسی‌های نهایی در این دوره از همایش، تعدادی از پیشکسوتان و استادان و خادمان قرآن کریم انتخاب می‌شوند تا در ماه مبارک رمضان و در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) مورد تجلیل قرار گیرند.

پورمعین تأکید کرد: با انتخاب این گروه از خادمان قرآن برای تجلیل در همایش بیست و هشتم، مجموع تعداد خادمان قرآن انتخاب شده به حدود ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد تا کارگروه‌های تخصصی در اسفندماه ۱۴۰۱ و فروردین ماه ۱۴۰۲ مجامع تخصصی خود را برگزار و نسبت به مفاد اساسنامه مصوب اقدام کنند و انتخاب‌های داخلی هر کارگروه برگزار شود.

مسئولان ۸ کارگروه بدین شرح است؛

عباس سلیمی، مسئول کارگروه قاریان انجمن خادمان قرآن کریم.

محمدعلی خواجه‌پیری، کارگروه مدیریت.

عباس صالح‌‌مدرسه‌ای، کارگروه امور سینماگران.

بنی‌ر‌ضی، کارگروه خوشنویسی و هنرمندان قرآنی.

حجت‌الاسلام سجادی، کارگروه نرم‌افزار و محصولات فضای مجازی.

شهریار پرهیزکار و رضا عابدین‌زاده، کارگروه حفظ قرآن.

سیدمهدی سیف، کارگروه آموزش.

حجت‌الاسلام سعید بهمنی، کارگروه تحقیق و پژوهش.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی