انتشارات دانش بنیان قرآنیوم

مرکز مقابله و پاسخ به اهانت‌ها و تحرکات‌ جریان های شیطانی علــیه ساحت مقدس ائمه اطهار ، قرآن کریم ، اعتاب مقدسه و سایر مقدسات اسلامی

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

رونمایی از موعود صهیونیستی در سریال «مسیح»

همزمان با روز اول سال جدید میلادی، کمپانی امریکایی «نتفلیکس» پخش سریال جدیدش به نام «مسیح» (Messiah) را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان آغاز کرد؛ سریالی که نامش برگرفته از نام «عیسی مسیح (ع)» پیامبر بزرگ خدا در قرآن است. این سریال در کشور‌های مسلمان با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شده و آن را با «دجال» مقایسه کرده‌اند، اما کارگردان فیلم و مسئولان نتفلیکس از پخش آن حمایت کرده و در ضمن آن را تحریک‌کننده نامیده‌اند. در غرب عیسی مسیح (ع) را «Jesus Christ» می‌نامند و اینکه برای سریالی که ادعا شده درباره مسیح (ع) از نام قرآنی عیسی استفاده می‌شود، نشانه‌ای از تعمد برای به چالش کشیدن اعتقاداتی است که مسلمانان نسبت به مسیح (ع) دارند.

غلبه رویکرد‌های آخرالزمانی
کارگردان سریال «مسیح» که در ۱۰ قسمت قرار است از نتفلیکس پخش شود، «مایکل پترونی» فیلمساز استرالیایی است. پترونی ابتدا به عنوان بازیگر فیلم‌های کمدی در تلویزیون استرالیا کار خود را آغاز کرد.

وی سپس به فیلمنامه‌نویسی روی آورد. یکی از مشهور‌ترین کار‌های وی در مقام فیلمنامه‌نویس، «the Rite» (آیین‌مذهبی) است که شباهت‌های زیادی به فیلم مشهور «جن‌گیر» دارد. «آیین مذهبی» یک فیلم آخر‌الزمانی با دیدگاه‌های مسیحیان صهیونیست است. پترونی در فیلم‌هایی که به عنوان کارگردان ساخته نیز بر نگاه‌های آخرالزمانی و به چالش کشیدن عقاید مذهبی جامعه مسیحی غرب تأکید داشته است. وی در فیلم «رد‌گم‌کنی» به مسئله ارتباط ارواح و بیماران روحی روانی پرداخته است. پترونی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد قصد دارد سریالی را برای نتفلیکس بسازد. سریال «مسیح» مانند کار‌های قبلی پترونی به دنبال ایجاد شک و شبهه در عقاید خداباوران است. وی در اظهار نظری گفته است که معتقد به «به چالش کشیدن عقاید انسان‌ها» ست. پترونی بیان می‌دارد که در سریال «مسیح» به دنبال توهین به عقاید مذهبی نیست ولی این سریال را کاری «تحریک‌آمیز» می‌داند؛ اقدامی که نتفلیکس به عنوان غول بزرگ پخش‌کننده فیلم و سریال در پشت آن قرار گرفته تا در اولین روز سال جدید میلادی که مسیحیان در جهان تولد عیسی (ع) و نو شدن سال را جشن می‌گیرند به صورت گسترده در تمام دنیا پخش شد. نتفلیکس ابراز امیدواری کرده است که «مسیح» در سراسر جهان دیده شود، اما این سریال چیست که نتفلیکس آن را با یک فیلمساز نه چندان مطرح استرالیایی کار کرده است؟!

مردم را مقابل خودشان قرار می‌دهم!
در خلاصه داستان منتشر شده در سریال «مسیح» آمده است: «داستان سریال «مسیح» درباره ظهور ناگهانی مردی جوان از نا‌کجاآباد است که ناگهان در سوریه ظاهر می‌شود. او توانایی انجام معجزه دارد و با کار‌های فراانسانی و خرق عادتی که می‌کند، به سرعت شیفتگان و مریدان زیادی به دست می‌آورد. او ادعا می‌کند که پیامی را از طرف پدرش (خدا) آورده و برای انجام مأموریتی به این جهان آمده است. در همین حین CIA از وجود او مطلع و زنی مأمور پیگیری این پرونده می‌شود.» در باور‌های ادیان ابراهیمی، حضرت عیسی (ع) در آخر‌الزمان ظهور می‌کند. در عقاید شیعی ظهور حضرت عیسی (ع) همراه با ظهور امام عصر (عج) رقم می‌خورد. پترونی در مصاحبه‌ای گفته، می‌خواستم مردم با دیدن این سریال این سؤال را از خود بپرسند که «اگر بشود» چی می‌شود؟! او می‌گوید با این سؤال مردم را در مقابل اعتقادات خودشان قرار می‌دهم.

«جوان» پیش از این در مقاله‌ای با عنوان «سینمای غرب مسیح را به صلیب می‌کشد!» نگاهی به تولیدات سینمای غرب با موضوع مسیح (ع) و تلاش برای تحریف عقاید مذهبی با ارائه تصویری مخدوش و دروغین از پیامبر بزرگ خدا داشت. حضور قدرتمند لابی صهیونیستی در کمپانی‌های فیلمسازی مهم امریکا، باعث شده است تا با تولید فیلم‌هایی درباره زندگی پیامبران و ارائه آثار آخر‌الزمانی بر اساس باور‌های الحادی، کمر به تضعیف دیانت و دینداری در جهان ببندد.

از بازیگر مسلمان تا مسیحی در پروژه آخر‌الزمانی
بازیگر نقش اول سریال «عیسی» مهدی دهبی است؛ بازیگری مسلمان اهل بلژیک که از پدر و مادری تونسی‌تبار به دنیا آمده است. چهره مسیح با بازی دهبی یک چهره کاملاً آسیایی است و برخلاف تصویری که کلیسا از مسیح ارائه می‌دهد، این مسیح مو‌های بلوند و پوست سفید ندارد. بخشی از این سریال در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و در حالی که سرویس‌های امنیتی اسرائیل «مسیح» را بازداشت کرده‌اند، شاهد غیب شدن او از سلول امنیتی که در آن زندانی است، هستیم. جروزالم پست، روزنامه اسرائیلی، نمایش این سریال را تحریک‌آمیز و باعث سرازیر شدن نیرو‌های فلسطینی به سمت این رژیم عنوان کرده و در عین حال مدعی شده است که این «مسیح»، توهینی به تمامی ادیان ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام است و با نمایش مسجد‌الاقصی قصد دارد پیروان همه این ادیان را خشمگین کند. در سرزمین‌های اشغالی کمپینی برای تحریم پخش سریال «مسیح» به راه افتاده است که با جمع‌آوری امضا به دنبال برای ممنوعیت پخش آن هستند. عیسای سریال «مسیح» در سوریه ظهور می‌کند؛ جایی که در عقاید شیعی محل ظهور دجال است برای همین در نقد‌های نگاشته شده درباره سریال جدید نتفلیکس بر این نکته که مسیح جدید یک «دجال» واقعی است اشاره شده است. ساخت سریال تحریک‌آمیز «مسیح» با اعتراض کشور‌های مسلمان همراه شده است. دولت اردن هاشمی که ادعای دیانت نیز ندارد، پیش از رونمایی از سریال «مسیح» به نتفلیکس درباره اقدام تحریک‌آمیز هشدار داده و خواستار جلوگیری از ساخت این سریال شده بود.

کارگردان سریال «مسیح» مدعی شده که نمی‌خواهد به صورت مستقیم به مسئله ظهور عیسی (ع) بپردازد بلکه این سریال از زاویه دید چند شخصیت مختلف از جمله یک مأمور سازمان جاسوسی امریکا، یک پناهنده فلسطینی، یک کشیش اهل امریکای لاتین و دخترش، درباره فردی که ادعا می‌کند مسیح است، صحبت می‌شود. در این بین مأمور CIA که یک زن معتقد است قرار است گزارشی را تهیه کند تا در آن ادعای مطرح‌شده از سوی شخصی را که می‌گوید مسیح است، بررسی کند. ایجاد «شک» یکی از شاخصه‌های سریال «مسیح» است و گویا این موعودنمایی صهیونیستی در روز‌هایی که سوریه و کشور‌های مسلمان به محلی برای مبارزه با تفکرات تکفیری تبدیل شده است، ابعاد گسترده‌ای دارد که تنها بخشی از آن القای «دجال» به جای منجی است.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی احیاء دستخط و بازآفرینی قرآنهای منسوب به ائمه اطهار (ع) : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی